Den Board verlaat De Poipeplekkers

15-08-2015 12:34

Peter Van Nuffel, aka Den Board, verlaat na 4,5 jaar AKV De Poipeplekkers. Den Board was in 2013 nog prins Carnaval en beleefde zijn ultieme droom toen hij dat jaar ook nog eens huwde met zijn verloofde Regine. Zij blijft wel bij de groep.

"Ik heb de beslissing genomen omdat ik mij niet goed meer voel bij De Poipeplekkers", vertelt Van Nuffel. "Ik heb geen 100 procent vertrouwen meer in de groep. Er was mij vorig jaar beloofd dat we dit jaar mijn thema, dat ik had bedacht voor kostuums en wagen, zouden uitwerken. De voorzitter kwam nu echter met een ander thema op de proppen. De meerderheid van de leden steunde mijn thema eerst nochtans wel, maar blijkbaar zouden ze er nu allemaal niet meer zo achterstaan. Mijn tekeningen waren ook niet op tijd klaar. Ik teken zelf niet, anders waren ze wel op tijd klaar geweest. Ik ben sowieso diegene die het meest tegenspreekt in de groep en niet altijd akkoord ben met de werkwijze van de voorzitter, al apprecieer ik hem wel."

Alleen in stoet

Van Nuffel stapt volgend jaar stap alleen in de stoet. "Met mijn eigen ontwerp", zegt hij. "De jaren daarop zal ik me aansluiten bij een andere groep. Welke dat wordt, weet ik nog niet, al heb ik al enkele groepen op het oog. Bij De Poipeplekkers ga ik niet meer terug. Ik sta nochtans niet vijandig tegenover de groep. Ik heb er een mooie tijd gehad en er zijn nog altijd leden die achter mij staan, maar dat hoofstuk is voor mij afgesloten."
De voorzitter van De Poipeplekkers, Steve De Backer, wilde liever niet reageren. (CVHN)